Porządki w kosmetykach do pielęgnacji - pokazuje wszystko co mam!

Witajcie po przerwie spowodowanej wydarzeniami życiowymi. Nie wiem czy uda mi się tutaj wrócić na stałe, ale postanowiłam spróbować, ponieważ brakuje mi blogowania. Dzisiaj zapraszam Was na zaległy post z kategorii porządki w kosmetykach. Kto zagląda do mnie regularnie ten wie, że takie posty są na blogu wydarzeniem cyklicznym. Porządki, tudzież przeglądy kosmetyczne robię zawsze dwa razy do roku, na jego początku i w połowie. Rozgraniczam je zawsze na kolorówkę i pielęgnację. 
 
jak zrobić porządki w kosmetykach

Moje wszystkie kosmetyki do makijażu pokazywałam Wam w czerwcu. Teraz przyszła pora na pielęgnację. Dzielę ją odpowiednio na trzy podkategorie: twarz, ciało oraz włosy. W tym poście pokażę Wam również moje zapasy kosmetyczne. Zapraszam do czytania!

Twarz | Face - 16

Tak prezentują się moje wszystkie kosmetyki do pielęgnacji twarzy. W porównaniu do lat poprzednich ich ilość pozostaje na podobnym poziomie. Mam cerę trądzikową z przebarwieniami i potrzebuję trochę więcej kosmetyków do pielęgnacji. Chociaż przy moich problemach i tak uważam, że to nie dużo. Część z posiadanych tutaj kosmetyków wygrałam w ramach akcji testowanie z wizażem. Stąd na przykład, aż trzy produkty do oczu. Resztę kupiłam sobie sama.
 
moje wszystkie kosmetyki do twarzy
 
W mojej codziennej pielęgnacji kładę bardzo duży nacisk na dokładny demakijaż, nawilżenie okolic oczu oraz ochronę przeciwsłoneczną. Do demakijażu wybieram najczęściej dwufazowy płyn micelarny. Mój ulubiony to właśnie ten z Garniera. Dodatkowo używam też całkiem fajnego olejku z Lirene, który fajnie sprawdza się przy lżejszym makijażu. Do mycia twarzy najczęściej wybieram pianki. Ta z Faceboom jakoś mnie nie zachwyciła, chociaż nie mam jej nic do zarzucenia. Poza tym w mojej pielęgnacji nie może zabraknąć serum. Teraz używam matującego z Tołpy i mam co do niego mieszane uczucia. Na dzień zawsze stosuję krem z filtrem 50. Na noc sięgam po krem z retinolem L'oreal Revitalif Laser na zmianę z kremem do cery naczynkowej. Doraźnie używam też łagodzącego kremu nawilżającego Effeclar H, który jest przeznaczony do cery trądzikowej. Na uporczywe zmiany stosuję zaś Acnederm. Jeśli chodzi o produkty pod oczy to mam serum z L'oreala, które jest dosyć przeciętne i mnie nie zachwyciło. Dodatkowo dwa kremy. Jeden godny polecenia z marki Uzdrovisco, drugi to Purito z wąkortką azjatycką - co do niego nie mam jeszcze zdania. Poza tym używam też maseczki z glinką z Biedronki, która bardzo dobrze mi się sprawdza. Czasem sięgam po różne kapsułki. Aktualnie mam w użyciu przeciwzmarszczkowe z Isany, warte spróbowania.

Ciało | Body - 18

W kategorii pielęgnacja ciała niewiele się zmienia. Mam swój stały zestaw kosmetyków, bez którego nie wyobrażam sobie funkcjonowania. Jedyne co to w ostatnim czasie nie chce mi się robić własnoręcznych peelingów, więc przerzuciłam się na te kupne.
 
pielęgnacja ciała moje wszystkie kosmetyki

Wydaje się, że tych kosmetyków mam dużą ilość, ale są tutaj dosyć podstawowe produkty takie jak żel pod prysznic, balsam do ciała, antyperspirant czy żel do higieny intymnej. W tej kategorii znalazły się też produkty sezonowe. Jest to mleczko z filtrem oraz samoopalacz, które używam głównie w sezonie wiosenno - letnim. Jedyne co to w ostatnim czasie zrobiło mi się sporo kosmetyków do pielęgnacji stóp. Mam krem, peeling oraz antyperspirant. Z drugiej strony człowiek spędza te 8 godzin w pracy, więc o stopy trzeba odpowiednio zabrać.

Włosy | Hair - 8

U mnie jest to najmniejsza kategoria, ale i tak mam tutaj kilka produktów. Nie wyobrażam sobie dbania o włosy bez wcierki, olejowania oraz maski. Wcierkę do włosów używam co drugi dzień. Ta z Pharmaceris jest całkiem fajna, widzę  po niej trochę nowych włosów. Dodatkowo raz w tygodniu stosuję na włosy mieszankę oleju Sesa i rycynowego oraz maskę TrichoWax.
 
porządki w kosmetykach do włosów

Natomiast w takim codziennym użyciu są u mnie obowiązkowa dwa, a czasem i trzy szampony oraz odżywka. Jak widzicie aktualnie używam na zmianę trzech szamponów, ponieważ mam bardzo kapryśny skalp. Mój ulubiony od lat Pharmaceris H-Keratineum, obiecująca nowość w mojej łazience węglowa Alterra oraz łagodny dla skóry głowy Oillan Med. Poza tym przy zwykłym myciu używam odżywki octowej marki Barwa.

Zapasy | Supplies - 5

A tak prezentują się moje całe zapasy kosmetyczne. Najczęściej kupuję na promocjach produkty, które zużywają mi się najszybciej lub takie, które mam ogromną ochotę przetestować i nic im się nie stanie jak chwilę po leżakują na mojej półeczce.

moje zapasy kosmetyczne

Płyn do demakijażu jest to kosmetyk, który u mnie idzie jak woda i muszę mieć jakiś w zapasie. Kremy z filtrem używam przez cały rok i nigdy nie przechodzę obojętnie koło fajnej promocji. Zmywacz mi się powoli kończy, a wcierka i tonik to są właśnie kosmetyki do testów.
 

Podsumowanie

I tak oto wygląda się mój cały kosmetyczny stan posiadania. Na ten moment mam łącznie 42 kosmetyki oraz 5 w zapasie. Kiedyś do tych postów dodawała tabelkę, w której pokazywałam jak ilość mich kosmetyków zmieniała się na przestrzeni lat. Aktualnie te różnice są na tyle małe, iż postanowiłam załączać ją tylko na początku roku. Dla porównania jednak napiszę iż w styczniu br. miałam 40 sztuk wszystkich kosmetyków, czyli o 2 mniej niż teraz oraz 5 w zapasie. Moją odgórną motywacją, która towarzyszy mi przy tworzeniu tych postów była i jest potrzeba zapanowania nad moim zakupoholizmem. Na chwilę obecną tych kosmetyków mam ilość odpowiednią do moich potrzeb. A te jak wiadomo u każdego są inne. Wszystkie produkty pokazane w dzisiejszym poście są u mnie w regularnym użyciu. Poza kosmetykami typowo sezonowymi nic nie stoi i się nie przeterminowuje. Ponadto moje zapasy kosmetyczne są niewielkie, a wszelkie nowe zakupy robię z głową. Bardzo rzadko zdarza mi się ulegać zachciankom czy promocją. W związku z tym mogę stwierdzić, iż moje główne założenie nadal udaje mi się realizować. Zakupoholizm da się opanować. I tym pozytywny akcentem kończę dzisiejszy wpis.
Poprzednie posty z tej kategorii możecie przejrzeć pod hashtagiem: porządki w kosmetykach.

Jak wyglądają Wasze zasoby kosmetyczne? Macie je pod kontrolą, czy może wręcz przeciwnie?

20 komentarzy

  1. Obawiam się, że u mnie byłoby tego znacznie więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma się czego obawiać, warto wiedzieć ile ma się kosmetyków.

      Usuń
  2. widzę sporo znajomych mi kosmetyków, bardzo fajny wpis, myślę że u mnie nie ma więcej produktów niż u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest tego trochę ;) U mnie nawet tyle miejsca nie ma, ale nie odczuwam też braku :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też muszę zrobić porządek w swoich kosmetykach. Koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja robię takie porządki regularnie, większość produktów, jeśli mi się nie spisuje lub wiem, że nie będę używać oddaje po koleżankach. Chociaż mam taką szafkę z zapasami, ale nie mam ich tam zbyt wiele i są to tylko te moje ulubione. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie, że wróciłaś 😀 Ja staram się panować nad niepotrzebnym zakupem i póki co kupuję dopiero, gdy coś mi się kończy. Pozdrawiam 😀

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, tylko 5 kosmetyków w zapasie :) Dla mnie to byłby niezły wyczyn ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny pomysł. Lubię oglądać takie przeglądy kosmetyków :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sporo tego :d Ludzię only bio

    OdpowiedzUsuń
  10. Thanks for sharing.
    I invite you to visit my last post. Have a good week-end!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też co jakiś czas robię porządki w kosmetykach. Zdarza mi się niestety, że zapasy zdarzą się przeterminować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś też mi się zdarzało. Teraz na szczęście jestem na bieżąco.

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. Wręcz przeciwnie, bardzo skromy. Mieści się w pudełku wielkości zeszytu.

      Usuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Czytam wszystkie, więc na pewno do Ciebie zajrzę w wolnej chwili. Jeśli mnie zaobserwujesz, to daj mi znać w komentarzu. Wszelaki spam i linki usuwam. | Thank you for every comment. I read them all, so I will definitely visit you in my free time. If you follow me, let me know in the comment. I remove all the spam and links.