Receptury babuszki Agafi, Szampon jajeczny na bazie korzenia z mydlnicy lekarskiej

OD PRODUCENTA: Od dawna w syberyjskich wioskach zamiast mydła używano korzenia mydlnicy lekarskiej. Moczono go w wodzie i otrzymanym roztworem myto głowę. Korzeń mydlnicy lekarskiej to naturalny, niezwykle delikatny składnik produktów tworzonych do mycia włosów i ciała. Syberyjska zielarka Agafia Jermakowa radziła do mycia włosów wykorzystywać żółtka jaj i korzeń mydlnicy lekarskiej: „Nawet jeśli twoje włosy dobre są, potrzebują one uwagi i troski. Ty z nimi uczynnie  podzielisz się, a one odwdzięczą się tobie blaskiem i urodą. Weź trzy jajka spod kurki, oddziel od nich żółtka, z wywarem z korzenia mydlnicy zmieszaj i wcieraj we włosy. Dobrze wetrzyj i zmywaj.” Szampon na bazie korzenia z mydlnicy lekarskiej i żółtek jaj intensywnie regeneruje włosy dodając im blasku i przepychu.

Receptury babuszki Agafi, Szampon jajeczny na bazie korzenia z mydlnicy lekarskiej

Receptury babuszki Agafi, Szampon jajeczny na bazie korzenia z mydlnicy lekarskiej - moja opinia

Szampon jajeczny babuszki Agafi dostałam w prezencie od babci. Kosmetyki tej firmy są łatwo dostępne i tanie. Nie lubię dostawać szamponów w prezencie, ponieważ mam wrażliwą skórę głowy, która często i łatwo ulega podrażnieniom. Jednak używałam kiedyś szamponu z mydlnicą lekarską i mi się sprawdził, więc pomyślałam, że spróbuję tego. I to był mój błąd. Szampon zamknięty jest w typowej, ciemnej plastikowej butelce z porządnym zamykaniem Nie można jej niestety postawić do góry nogami. Sam kosmetyk ma żółty kolor, przyjemny słodkawy zapach idący w kierunku likieru jajecznego oraz gęstą konsystencję. Rozprowadzony na włosach bardzo mocno się pieni. Szampon jajeczny dobrze myje, nie plącze oraz na pierwszy rzut oka nie wysusza włosów. Ładnie je natomiast oczyszcza, sprawia wrażenie łagodnego. Wydajność jest raczej słaba. Tyle dobrego teraz przejdźmy do minusów. Szampon babuszki Agafi w moim przypadku powoduje swędzenie skóry głowy już po pierwszym użyciu. Podejrzewam, że przy jego regularnym używaniu dostałabym łupieżu kosmetycznego. Robiłam do niego kilka podejść i zawsze było to samo. Zaraz po umyciu, swędząca skóra głowy. Wydaje mi się, że w tym wypadku winowajcą mogą być dwa zawarte w nim konserwanty (na niebiesko). Na szczęście nauczona doświadczeniem nie użyłam tego kosmetyku dwa razy pod rząd, więc z moją głową nic złego się nie stało. 
Podsumowując, szampon jajeczny babuszki Agafi się u mnie nie sprawdził. Szkoda, bo dobry tani szampon jest zawsze mile widziany. Jeżeli macie wrażliwą skórę głowy, podatną na podrażnienia, łupież kosmetyczny lub alergie to szczerze Wam ten produkt odradzam. Jeśli natomiast szukacie jakiegoś łagodnego taniego szamponu to warto popatrzeć na inne kosmetyki z tej serii, ponieważ niektóre z nich nie mają konserwantów w składzie.


Jakie tanie szampony się u Was sprawdziły? Miałyście coś z babuszki Agafi?


Cena: około 4,50 zł
Pojamność: 350 ml
Ważne: 12M
Dostępność: apteki, sklepy zielarskie, Drogerie Natura
Skład: Aqua, Sodium Laureth Sulfate, Sodium Chloride, Cocamide DEA, Cocamidopropyl Betaine, Saponaria Officinalis Root Extract*, Lecithin, Styrene/Acrylates Copolymer, Polyquaternium-7, Coco Glucoside, Citric Acid, Parfum, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Cl 19140, Cl15985.

34 komentarze

  1. Niestety mam tendencję do podrażnień skóry głowy, więc miałabym obawy przed jego stosowaniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze żadnego szamponu z Babuszki Agafi nie miałam, myślę, że ten podrażniłby moją skórę głowy..

    OdpowiedzUsuń
  3. Thanks for the suggestion dear

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię kosmetyki Babuszki Agafii, ale tego szamponu jeszcze nie miałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. O nie...o nie...w takim razie tym bardziej ten szampon nie dla mnie...będę unikać:)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam szampony babuszki agafi i trzeba bardzo uważać :D Słyszałam, że są dwie wersje i te jedne mają lepsze skłądy, a drugie gorsze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zauważyłam, że część szamponów ma inne składy.

      Usuń
  7. Ja za szamponami Babuszki nie przepadam, natomiast lubię odżywki i maski - szczególnie drożdżową oraz jajeczną :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z tej marki miałam kilka szamponów, ale inne wersje, szkoda że ten się nie sprawdził. Raczej się na niego nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  9. I didn't know that product I think it is not sold here but it looks good. xoxo

    OdpowiedzUsuń
  10. oj mnie podrażnił strasznie podobny gagatek od babuszki

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja uwielbiam produkty do twarzy od babuszki ;) mają całkiem fajny skład i mnie nie podrażniają

    OdpowiedzUsuń
  12. ojej, współczuję takich doznań :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię produkty tej firmy, szkoda, że szampon się u Ciebie nie sprawdził ;/

    OdpowiedzUsuń
  14. Łupieżu kosmetyczny to moja zmora... praktycznie wszystkie drogeryjne szampony, spora część aptecznych, a nawet naturalne robią mi masakrę na głowie :( Z Agafii miałam kiedyś czarny szampon i nawet nie podrażnił ale był dość mocny i nadawał się raczej do gruntownego oczyszczenia raz na czas, a nie na co dzień ;) Lubię za to ich maseczkę dziegciową do twarzy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ja też go często mam, szampony naturalne potrafią mnie czasem gorzej podrażnić niż te zwykłe. Zaciekawiłaś mnie tą maseczką, z tym że dziegieć to nie pachnie za ładnie ;)

      Usuń
  15. Lubię szampony z tej serii, są całkiem przyjemne.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja tylko specjalistyczny szampon używam

    OdpowiedzUsuń
  17. Obawiam się, że i u mnie mógłby u mnie wywołać podrażnienie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Tego szamponu nie miałam ale lubię maseczki do twarzy od Agafii:D:*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Czytam wszystkie, więc na pewno do Ciebie zajrzę w wolnej chwili. Jeśli mnie zaobserwujesz, to daj mi znać w komentarzu. Wszelaki spam i linki usuwam. | Thank you for every comment. I read them all, so I will definitely visit you in my free time. If you follow me, let me know in the comment. I remove all the spam and links.