Pharmaceris T, Pure Retinol 0,3 - Krem z retinolem na trądzik wieku dorosłego na noc

OD PRODUCENTA: Codzienna pielęgnacja na noc dla osób dorosłych, wymagających efektywnego działania przeciwtrądzikowego wraz z działaniem przeciwzmarszczkowym. Dla osób z tendencją do powstawania niedoskonałości, zmian trądzikowych, zaskórników oraz nadmiernego łojotoku, dla skóry tłustej i mieszanej.

Działanie: Krem oparty na wysokim stężeniu czystego 0,3% retinolu w kremie wykazuje zrównoważone działanie przeciwtrądzikowo - przeciwzmarszczkowe, stanowiąc skuteczną kurację przywracającą prawidłowe funkcjonowanie skóry w okresie zmian hormonalnych. Zamknięcie retinolu w mikrosferycznych, ceramidowych nośnikach zapewnia jego stabilności i zabezpieczają go przed utlenianiem, skutecznie likwidując nasilone trądzikowe zmiany hormonalne (grudki, krostki, wykwity) oraz hamując ponowne ich nawracanie. Retinol przywraca homeostazę, zmniejszając nadmierne wydzielanie sebum oraz odblokowując i zwężając pory. Wykazuje jednocześnie bardzo silne działanie przeciwzmarszczkowe. Konstruuje włókna kotwiczące pomiędzy naskórkiem, a skórą właściwą spłycając głębokość i zmniejszając liczbę oraz objętość zmarszczek i bruzd. Efektem regularnego stosowania kremu jest właściwe napięcie i widoczne wygładzenie tekstury naskórka. Dla zbilansowania komfortu skóry w recepturze zastosowano nawilżające i odżywcze składniki emolientowe (wyciąg z lilii, masło Shea, wosk z oliwek, olej bawełniany) oraz 4% biomimetycznego skwalanu - wzmacniającego barierę lipidową naskórka.

Sposób użycia: Krem stosować codziennie na noc na oczyszczoną skórę twarzy, szyi i dekoltu, omijając okolice oczu i ust. W trakcie stosowania produktu może wystąpić przejściowe zaczerwienienie i łuszczenie się naskórka, które są naturalną reakcją skóry. Na dzień konieczne jest stosowanie ochrony przeciwsłonecznej min. SPF 30. Preparat nie powinien być stosowany u kobiet w ciąży i pacjentów w trakcie kuracji doustnymi retinoidami.

Pharmaceris T, Pure Retinol 0,3 - Krem z retinolem na trądzik wieku dorosłego na noc

Krem Pharmaceris T Pure Retinol 0,3 kupiłam w bardzo dobrej cenie w aptece internetowej z odbiorem osobistym w moim mieście. Zawsze miałam ochotę przetestować jakiś kosmetyk z retinolem, a ten wydał się być dobry na początek ze względu na jego niskie stężenie. Mam cerę mieszaną z tłustą strefą T oraz tendencją do trądziku. Dodatkowo pierwsze zmarszczki oraz przebarwienia, więc byłam bardzo ciekawa jakie efekty da u mnie retinol.
 

EDIT: skłamałam. Używałam kiedyś serum z retinolem z Avy, ale nie widziałam super efektów. Pewnie dlatego o nim zapomniałam.

Pharmaceris T, Pure Retinol 0,3 - Krem z retinolem na trądzik wieku dorosłego na noc - moja opinia

Krem Pharmaceris zamknięty jest w klasycznej tubce z wąskim aplikatorem. Całość dodatkowo była zapakowana w kartonik z dokładnym opisem kosmetyku. Sam krem jest gęsty, przez co pod koniec opakowania ciężko jest go wydobyć z tubki. Jego zapach jest przyjemny, ale zaskakująco mocny. Krem dobrze się rozprowadza, ale niestety jest tłustawy i czuć go na twarzy. Ponadto potrzebuje dłuższą chwilę na wchłonięcie a i tak mam wrażenie, że nie robi tego do końca. Muszę przyznać, że był to dla mnie minus. Poza tym krem zaraz po aplikacji daje uczucie mrowienia na buzi. Na szczęście nie podrażnia, ani nie uczula. Kosmetyk zaczęłam używać jakoś na początku tego roku. Stosowałam go zawsze na noc. Najpierw co drugi dzień, potem codziennie. W okresie letnim zrobiłam sobie od niego przerwę i wróciłam teraz na jesień.
 
Krem Pharmaceris T, Pure Retinol 0,3 recenzja

Przejdźmy teraz do najważniejszego czyli działania. Krem Pharmaceris sprawdził się u mnie średnio. Zacznę od omówienia tych bardziej pozytywnych aspektów. Kosmetyk przede wszystkim dobrze nawilża cerę. Absolutnie nie przesusza, ani nie powoduje łuszczenia, czego się obawiałam. Niskie stężenie retinolu sprawia, że krem działa łagodnie i powoli. Z drugiej jednak strony wydaje mi się, że efekty jego działania są dosyć słabe i na pewno musiałam na nie poczekać. W moim przypadku krem Pharmaceris zmniejszył nadmierne wydzielanie sebum. Moja strefa T zaczęła się mniej przetłuszczać, a ilość zaskórników się zmniejszyła. Zauważyłam też poprawę struktury cery, buzia sprawia wrażenie bardziej gładkiej a pory są mniej widoczne. Ponadto krem poprawił ogólne napięcie skóry oraz zmniejszył widoczność zmarszczek na czole. Także na pewno ma on jakieś działanie przeciwzmarszczkowe, chociaż nie jest ono spektakularne. I to by było na tyle jeśli chodzi o plusy.
Co do minusów, to krem Pharmaceris mnie zapchał. Na początku myślałam, że jest to tylko tymczasowe pogorszenie stanu cery, które przejdzie. Niestety przez cały czas stosowania tego kremu miałam na twarzy delikatny wysyp. Co za tym idzie ciężko mi tutaj mówić o jakimś świetnym działaniu przeciwtrądzikowym. Z jednej strony krem trochę wycisza te zmiany, z drugiej powoduje wysyp nowych. Aktualnie nie mam dużego problemu z trądzikiem, także dla mnie to się mija z celem. Innych negatywów się nie dopatrzyłam.

Podsumowując, moje pierwsze spotkanie z retinolem było takie sobie. Powiem szczerze, że krem Pharmaceris nie sprostał moim oczekiwaniom. Kosmetyk na pewno ma działanie przeciwzmarszczkowe i twarz po zużyciu całego opakowania wygląda lepiej, na efekty trzeba jednak poczekać. Z drugiej strony krem trochę mnie zapycha oraz nie odpowiada mi jego wyczuwalna na twarzy konsystencja. W związku z tym nie planuję kupić go ponownie, ale ogólnie myślę, że na początek przygody z retinolem jest wart spróbowania.

Używacie kremów z retinolem? Chętnie poczytam Wasze polecenia.


Cena: od około 42 zł; 39,24 zł w promocji
Pojemność: 40 ml
Ważne: 12M / 08.2023
Dostępność: apteki
Skład: Aqua (Water), Hydrogenated Polydecene, Glycerin, Pentaerythrityl Tetraisostearate, Squalane, Cetearyl Alcohol, Butyrospermum Parkii (Shea) Butter, 1,2-Xexanediol, Gossypium Herbaceum (Cotton) Seed Oil, Hydrogenated Olive Oil Decyl Esters, Cetearyl Glucoside, Potassium Cetyl Phosphate, Retinol, Sodium Polyacrylate, Hydroxyacetophenone, Pentylene Glycol, Glyceryl Behenate, Paraffin, Xanthan Gum, Polyglyceryl-3 Methylglucose Distearate, C10-18 Triglycerides, Tocopheryl Acetate, BHA, Cera Alba (Beeswax), Stearic Acid, Glucose, Ceramide NP, Ethylhexylglycerin, Clintonia Borealis (Lily) Root Extract, BHT, Phenoxyethanol, Parfum (Fragrance). 

61 komentarzy

  1. Ta wyczuwalna na twarzy konsystencja mnie zniechęca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwestia gustu. Podejrzewam, że niektórzy nie zwrócili by na to uwagi.

      Usuń
  2. Szkoda, że zapycha, bo zapowiada się ciekawie 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mnie akurat zapycha lekko. Podejrzewam, że winowajcą jest masło shea.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Jak nie masz problemu z trądzikiem, to się nie dziwię ;)

      Usuń
  4. Nie przypominam sobie żebym używała kosmetyk z retinolem.
    Ten krem niestety nie dla mnie, ja mam okropne tendencje do zapychania.
    Chociaż po nocy myję buzię więc może gdyby nie zostawał na resztę dnia byłoby inaczej?
    Zmywałaś go rano?
    U mnie świetnie działają kremy z tołpy na trądzik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że zmywałam go rano. Nie wyobrażam sobie nałożyć poranną pielęgnację na nieumytą twarz.

      Usuń
    2. Rozumiem, w takim razie tym bardziej by mnie zapchał ;) Jeśli nawet zmywany ma takie właściwości, a moja cera jest szczególnie wyczulona na podobne produkty :)
      Szkoda, że krem na trądzik działa jakby odwrotnie :)
      Pozdrawiam

      Usuń
    3. Też bardzo żałuję. Nie był to ogromny wysyp, no ale jednak był a kombinowałam z tym kremem różnie.

      Usuń
  5. Też nie jestem pewna czy moja skóra lubi retinol.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że moja nawet lubi. Na pewno będę testować ten składnik dalej.

      Usuń
  6. Szkoda, że zapycha, lubie kremy matujące ale dające cerze oddychać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mnie akurat zapycha, a szkoda, bo jednak coś tam zdziałał.

      Usuń
  7. Jeszcze nie używałam nic z retinolem. Szkoda, że krem zapycha, bo to chyba najgorsze co może robić kosmetyk.

    OdpowiedzUsuń
  8. Interesting. I can see how greasiness -- not to mention a rash -- would be a deterrent. May your future retinol adventures be more fruitful! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetna rzetelna recenzja choć produkt nie dla mnie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, starałam się spojrzeć na ten kosmetyk na maksa obiektywnie.

      Usuń
  10. Ja korzystałam z kosmetyków Ordinary z Retinolem ,ale któryś z kosmetyków tej firmy nie był dla mnie dobry. Chciałabym wypróbować ten krem.

    Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie myślę nad retinolem z The Ordinary albo Nacomi.

      Usuń
  11. Looks great. Thanks so much for the review!

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę przejść się do apteki po ten krem.

    OdpowiedzUsuń
  13. Miałam dwa produkty z retinolem :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Moje pierwsze spotkanie z retinolem to był totalny armagedon. Jak ja wyglądałam :P Skoro krem zapachy raczej się na niego nie skusze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No u mnie nie było tak źle, tylko właśnie ciągle taki delikatny wysyp. Ale to fakt retinol może zrobić kuku, trzeba uważać.

      Usuń
  15. nie kusi mnie oj nie:) nie stosowałam jeszcze retinolu i nie zamierzam:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego nie, składnik fajny. Tylko trzeba z nim ostrożnie jak z jeżem ;)

      Usuń
  16. Szukam właśnie jakiegoś dobrego kosmetyku do skóry z niedoskonałościami. Trochę się jednak obawiam, że retinol nie zadziała tak jak powinien. Najchętniej wypróbowałabym próbkę, żeby w razie czego opakowanie nie poszło na marne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj jest bardzo niskie stężenie retinolu, więc krem działa bardzo łagodnie. Obawiam się, że po zużyciu próbki za dużo byś nie zobaczyła.

      Usuń
  17. Nie znam tego kremu, ale raczej go nie wypróbuję, bo nie mam problemów z trądzikiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że takie kremy nie są CI potrzebne. Oby jak najdalej od trądziku.

      Usuń
  18. jestem mega ciekawa jak sprawdziłby się ten krem u mojej mamy- chyba zarysykuję jego zakup

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo osób jest z niego zadowolonych, kwestia tego co preferuje nasza skóra.

      Usuń
  19. Mnie na szczęście ten problem nie dotyczy.

    OdpowiedzUsuń
  20. Myślę, że mógłby się u mnie sprawdzić skoro strefa T po nim mniej się przetłuszcza ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewidentnie zauważyłam różnicę, co mnie dosyć zaskoczyło. Pozytywnie oczywiście.

      Usuń
  21. Tym razem produkt nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. That sounds very interesting!!

    OdpowiedzUsuń
  23. Great product! Wish you a Merry Christmas!
    >Hugs from Portugal

    marisasclosetblog.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie miałam jeszcze kosmetyków z retinolem, więc nie mam zdania w tym temacie, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Krem idealny dla mnie, dzięki za polecajkę! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. This cream sounds a very interesting product

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Czytam wszystkie, więc na pewno do Ciebie zajrzę w wolnej chwili. Jeśli mnie zaobserwujesz, to daj mi znać w komentarzu. Wszelaki spam i linki usuwam. | Thank you for every comment. I read them all, so I will definitely visit you in my free time. If you follow me, let me know in the comment. I remove all the spam and links.