Aplikacje, które pomogą Ci uporządkować ubrania, czyli o tym jak mieć szafę w telefonie

Znowu nie mam co na siebie włożyć. Kto z nas nie miał rozterek ubraniowych stojąc przed szafą pełną ciuchów? Spójrzmy prawdzie w oczy. Większość z nas grawituje w kierunku tych samych rzeczy, bo po prostu zapominamy, co tak dokładnie mamy w garderobie. Dlatego często powtarzamy znajome schematy i chodzimy w kółko w jednym i tym samym. I nie ma w tym nic złego. Planowanie strojów może być czasochłonne i trudne w zarządzaniu. Ale nie musi tak być! Z pomocą współczesnej technologii już nigdy nie będziesz mieć dylematu związanego ze strojem. Albowiem w tym miejscu wkraczają aplikacje do porządkowania zawartości szaf i planowania outfitów.
 
Aplikacje, które pomogą Ci uporządkować ubrania, czyli o tym jak mieć szafę w telefonie

Aplikacje do porządkowania szafy - na czym to polega?

Taka aplikacja umożliwia przesłanie do niej zdjęć posiadanych przez nas ubrań. W efekcie tworzymy sobie wirtualną garderobę, w której możemy zobaczyć wszystkie nasze ubrania za jednym przesunięciem. Możemy katalogować i organizować ubrania według rodzaju, okazji, kolorów, pór roku lub pogody oraz dodać takie informacje jak cena, rozmiar lub miejsce zakupu. Później możemy z naszych ubrań tworzyć mini kolaże i zapisywać je w kalendarzu w aplikacji, pod datą kiedy dany zestaw nosiłyśmy. Co za tym idzie mamy możliwość planować sobie outfity kilka dni naprzód bez konieczności fizycznego zaglądania do szafy. Niektóre aplikacje podsuwają nawet pomysły na strój dopasowany do pory roku, jeśli nie wiesz w co się ubrać. Korzystanie z takiej aplikacji ma mnóstwo zalet. Pomaga zapanować nad garderobą, umożliwia planowanie outfitów oraz tworzenie zupełnie nowych, pozwala sprawdzić co nosiłyśmy w danym miesiącu oraz po które ubrania sięgamy najczęściej, ułatwia robienie zakupów i porządkowanie szafy. Jedynym minusem takiej aplikacji jest fakt, iż musimy do niej dodać każdy ciuch jaki mamy w szafie.
 

Aplikacje do tworzenia outfitów - którą wybrać?

Wypróbowałam wiele różnych aplikacji do organizacji szafy. Większość z nich jest bardzo podobna do siebie, różnią się one jedynie funkcjonalnością, ilością dostępnych opcji czy interfejsem. Najbardziej przypadła mi do gustu XZ Closet, a następnie Acloset, ale jest to oczywiście kwestia osobistych preferencji. Poniżej podlinkuję Wam kilka pozostałych darmowych aplikacji dostępnych w sklepie Google dla platformy Android. Podobne lub identyczne aplikacje są również dostępne dla iOS. Myślę, że najlepiej jest ściągnąć dwie lub trzy takie apki i zobaczyć, która przypadnie nam do gustu najbardziej. Natomiast w dalszej części tego wpisu przybliżę Wam działanie mojej ulubionej aplikacji XZ Closet, abyście mogły ocenić czy jest to coś dla Was.

Darmowe aplikacje do porządkowania ubrań i tworzenia outfitów


XZ Closet - moja ulubiona aplikacja do porządkowania ubrań i tworzenia outfitów

XZ Closet to aplikacja, z której korzystam na co dzień, ponieważ najbardziej odpowiada mi jej interfejs, funkcjonalność oraz fakt iż nie wyświetla żadnych reklam. Aplikacja XZ Closet dostępna jest w języku angielskim i może być używana zarówno przez kobiety jak i mężczyzn. Wymaga ona zalogowanie się i utworzenia konta. Kiedy zaczynamy przygodę z XZ Closet, wypełniamy kwestionariusz, w którym wybieramy z zaprezentowanych opcji ubrania podobne do tych, jakie mamy w szafie. Możemy też określić styl jaki nas interesuje. Ten proces ma usprawnić ​​tworzenie naszej garderoby, ale z tego co pamiętam można go pominąć.
 
xz closet clothing app review

Aplikacja XZ Closet składa się z 5 głównych elementów: Forecast (1), Calendar (2), ikonka plus pokazująca nam kolejne funkcje (3), Analysis jeszcze nieaktywna oraz My Closet (4). Poniżej opisałam Wam jakie każda z tych zakładek ma funkcje. Aplikacja sama w sobie jest prosta i dosyć intuicyjna w użyciu. Każda dodana do niej sztuka odzieży zapisuje się w szafie w wybranej przez nas kategorii. Z tychże ubrań możemy tworzyć sobie kolaże z zestawami, które danego dnia miałyśmy na sobie i zapisywać je w kalendarzu pod odpowiednią datą lub w szafie jako inspiracje na później. Aplikacja dodatkowo pokazuje nam pogodę i podpowiada dopasowane do niej stroje.

 
FORECAST (1), czyli prognoza pogody. Ta zakładka pokazuje nam pogodę przewidywaną na dwa najbliższe dni dla wybranej lokalizacji oraz podaje nam kilka pomysłów na stroje, które możemy założyć. Aby wybrać konkretne miasto musimy zezwolić aplikacji na dostęp do naszej lokalizacji. Ja nie chciałam tego robić, dlatego mam wpisaną Warszawę, która dodała się niejako z automatu. Po zejściu niżej możemy dodatkowo dostosować ciepłotę strojów do naszych upodobań odnośnie temperatury. Wybierając opcję "lightly" z minusem, aplikacja pokaże nam lżejsze stroje i odpowiednio cieplejsze po wybraniu drugiej opcji "warmly" z plusem. Ponadto aplikacja poza zestawem samych ubrań pokazuje nam przykładowe zdjęcia outfitów na realnych osobach zaczerpnięte z różnych profili na Instagramie. Jeżeli jakiś strój się nam spodoba możemy go dodać do naszego kalendarza lub szafy.


CALENDAR (2), czyli widok kalendarza na dany miesiąc. Kalendarz ten może być zintegrowany z kalendarzem Google. Po kliknięciu w wybraną datę możemy utworzyć nowy outfit, który pod tą datą nam się zapisze. Taki widok miesiąca z naszymi zestawieniami pozwala prześledzić wybory ubraniowe w danym okresie czasu. Osobiście uważam, że jest to bardzo ciekawe. Ponadto możemy też planować sobie outfity na kilka dni do przodu. Jak możecie zobaczyć kalendarz zaczyna się inaczej niż jesteśmy do tego przyzwyczajeni, bo od niedzieli. Aplikacja XZ Closet jest produkcji japońskiej, więc może dlatego.


IKONKA + (3). Po dotknięciu znaku plus pojawia nam się panel pozwalający na dodanie ubrań do aplikacji. Ubrania możemy dodawać z dowolnej witryny internetowej, wybrać z podobnych rzeczy znajdujących się w aplikacji, zrobić samemu zdjęcie lub wybrać istniejące z galerii w naszym telefonie. Z tej pozycji możemy również tworzyć kolaże z outfitami.
Świetną opcją jest możliwość dodawania pojedynczych sztuk odzieży ze stron internetowych. Prawie każda sieciówka ma teraz swoją stronę internetową, także bardzo łatwo możemy dodać nowo kupione ubrania do aplikacji. Ponadto zamiast męczyć się z robieniem zdjęć jakiś popularnych elementów garderoby typu zwykły czarny t-shirt, możemy znaleźć podobną rzecz w jednym z wielu sklepów internetowych i dodać do naszej szafy w aplikacji. Ta funkcja bardzo ułatwia sprawę, ponieważ zdjęcia ubrań w Internecie są świetnej jakości i mają jasne jednolite tło, łatwe do usunięcia.
 

Przy dodawaniu ubrania do szafy określamy jego kategorię, podkategorię, kolor, markę, wzór na materiale, długość rękawów oraz sezon. Ponadto daną rzecz możemy otagować, wpisać cenę, miejsce oraz datę zakupu. Mamy też możliwość zmiany ustawień prywatności każdej sztuki odzieży. Przy dodawaniu ubrań do szafy aplikacja automatycznie je rozpoznaje i wykrywa ich kategorię, kolor a nawet wzór. Oczywiście jeśli zrobi to źle, zawsze mamy możliwość zmiany. Kolejną świetną funkcją aplikacji XZ Closet jest możliwość usunięcia tła z naszego zdjęcia. Możemy to zrobić manualnie lub automatycznie, mamy też możliwość przycięcia zdjęcia do pożądanych rozmiarów. 
 

Przy tworzeniu nowego outfitu mamy dostępne dwa szablony, na trzy lub kompletną ilość rzeczy. Dodawane ubrania możemy dowolnie przesuwać, obracać, zmniejszać, zwiększać czy chować pod spód (pod inne rzeczy). Dzięki temu stworzone kolaże wyglądają naprawdę estetycznie. Po skompletowaniu outfitu możemy z dostępnych opcji wybrać jego styl, zastosowanie, dodać tagi oraz uczynić go prywatnym. Na sam koniec mamy możliwość zapisania go pod wybraną datą w kalendarzu lub dodania do szafy.

MY CLOSET (4), czyli zakładka pokazująca naszą szafę. Poza opcją przejrzenia wszystkich naszych ubrań, widzimy tutaj ilość rzeczy posiadanych w danej kategorii oraz wszystkich łącznie, ponadto możemy zobaczyć ilość utworzonych przez nas outfitów. Aplikacja XZ Closet przypisuje ubrania do 12 kategorii oraz odpowiadających im podkategorii, np. topy (góry) - bez rękawów, t-shirty, koszule, bluzki, swetry, itd.
 

Po wybraniu danego elementu garderoby mamy możliwość utworzenia z nim outfitu od zera. Widzimy również podstawowe informacje oraz statystyki, np. ile razy daną rzecz założyliśmy w ciągu roku, czy dodane tagi. Ponadto aplikacja pokazuje nam wszystkie outfity, które z daną rzeczą utworzyliśmy oraz sugeruje przykładowe kombinacje ubraniowe. Z tej pozycji mamy również możliwość edycji lub całkowitego usunięcia każdego elementu naszej szafy. I tak na dobrą sprawę to już wszystko jeśli chodzi o możliwości aplikacji XZ Closet.

 
Na sam koniec napiszę jeszcze iż, w moim odczuciu największymi zaletami aplikacji XZ Closet jest jej przejrzysty wygląd zwłaszcza jeśli chodzi o widok naszej szafy, łatwość dodawania nowych ubrań, możliwość usuwania tła oraz proste tworzenie kolaży z outfitami. Minusem może być fakt iż aplikacja czasem trochę muli i wolniej działa, sporadycznie nie chce dodawać ubrań z galerii na telefonie oraz brak możliwości dodania ceny ubrania z cyframi po przecinku, np. zamiast 35,99 wyskakuje nam 35.

Jestem bardzo ciekawa czy korzystacie z tego typu aplikacji do organizacji ubrań? Daj mi znać w komentarzach pod spodem!

38 komentarzy

  1. Nie miałam pojęcia, że istnieją tego typu aplikacje. Nie mam wielu ubrań i raczej chodzę we wszystkich, które mam w szafie, jednak z ciekawości wypróbuję tą aplikację 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem są bardzo fajne, nawet tak żeby się pobawić.

      Usuń
  2. Nie wiedziałam nawet, że coś takiego jest. Fajna opcja, z drugiej strony mam tyle ubrań, że trochę przeraża mnie dodawanie ich do aplikacji, ale niewykluczone że spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze może to być jakaś motywacja do pozbycia się tych najmniej lubianych ;)

      Usuń
  3. I didnt heard these apps , thanks for your sharing...

    OdpowiedzUsuń
  4. I don't know this app, I think it will be good.
    Thanks for sharing.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna aplikacja, ale jakbym miała wszystkie fajne aplikacje instalować, to i dwóch smartfonów by brakło :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego należy dokonać selekcji i wybrać te, które nam pasują oraz pamiętać o odinstalowywaniu nieużywanych aplikacji.

      Usuń
  6. Wow, ja nie miałam pojęcia, że istnieją takie aplikacje. Z moim nadmiarem sukienek to na pewno taka aplikacja mi się przyda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Istnieją i to już od długiego czasu, fajnie że udało mi się kogoś zaskoczyć :)

      Usuń
  7. Nie wiedziałam, że istnieją takie apki! Wow! Dobrze wiedzieć

    OdpowiedzUsuń
  8. nie miałam pojęcia, że są takie aplikacje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Również nie wiedziałam, że są takie aplikacje. Na pewno którąś sobie sprawdzę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie myślałam, że takie aplikacje istnieją! Mogłam się domyślić, bo gdy były popularne opowiadania na bloggerze, wiele osób wrzucało takie zdjęcia outfitów.

    Wydaje mi się, że dla mnie jest to zbędne. Łatwo jest mi zaplanować, co założę i mam takie ubrania, że nie muszę za bardzo kombinować, bo prawie wszystko do siebie pasuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O popatrz to ja nie wiedziałam o tych opowiadaniach :D A co do aplikacji to wiadomo nie każdemu się przyda. Mnie właśnie pomogłam zmniejszyć ilość ubrań, bo ogólnie to właśnie dążę do takiego stanu, żeby wszystko do siebie pasowało.

      Usuń
  11. Super sprawa, szukałam czegoś takiego. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. super wpis, bardzo mi się przyda

    OdpowiedzUsuń
  13. Pierwszy raz słyszę o tego typu aplikacjach, ale może wypróbuję? 😀

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie korzystałam nigdy z takich aplikacji, ale bardzo mnie nimi zaciekawiłaś, chyba sobie zainstaluje którąś😊

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wiedziałam, że istnieją takie aplikacje, bardzo mnie zainteresowała taka opcja, może skorzystam z którejś :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pierwszy raz słyszę o tej aplikacji! Ciekawa! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie wiedziałam o tych aplikacjach, super sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam serdecznie ♡
    Tak myślałam, że aplikację są już od i do wszystkiego... ale o takiej w ogóle nie pomyślałam! Apka pomagająca w organizacji stylizacji, ciekawy pomysł :) Nie miałam okazji wcześniej próbować czegoś takiego, kuszący pomysł :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No autentycznie można znaleźć apkę jaką się tylko wymarzy. Te akurat są wyjątkowo przydatne.

      Usuń
  19. wow muszę zapisać ten post :D apki zloto, nie znałam ich

    OdpowiedzUsuń
  20. Genialna sprawa, nie znałam ich wcześniej. Z pewnością są bardzo pomocne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Czytam wszystkie, więc na pewno do Ciebie zajrzę w wolnej chwili. Jeśli mnie zaobserwujesz, to daj mi znać w komentarzu. Wszelaki spam i linki usuwam. | Thank you for every comment. I read them all, so I will definitely visit you in my free time. If you follow me, let me know in the comment. I remove all the spam and links.