Denko z całego 2019 roku z Urodzianką | How many cosmetics do You actually use in a year?


Cześć dziewczyny. Na początku zaszłego roku przeczytałam bardzo fajny wpis na blogu Urodzianki. Przez cały 2018 rok zbierała ona puste opakowania po wszystkich zużytych kosmetykach, aby na koniec zrobić wielkie podsumowanie. Projekt spodobał mi się do tego stopnia, że postanowiłam wziąć w nim udział. Nie miałam fizycznej możliwości gromadzenia tych wszystkich opakowań, jednak każdemu zużytemu przez mnie produktowi robiłam zdjęcie. Dzisiaj postanowiłam pokazać Wam ile w sumie kosmetyków do pielęgnacji zużyłam w całym 2019 roku.

kosmetyczne podsumowanie roku
In year 2019 I used 92 beauty products in total. 34 face care products, 39 body care products and 19 hair care products. I'm quite surprised by this number. I thought it's going to be around 120. But on the other hand in a past year I was really focused on using what I had, avoiding great sales or amazing deals and just not buying things that I don't need at the moment. In this post I will show You everything that I used up in year 2019, and I will talk about my expenses.

Jak możecie zobaczyć w tabelce powyżej, najwięcej zużyłam kosmetyków do pielęgnacji ciała, następnie twarzy a na koniec włosów. Łącznie w 2019 roku zużyłam 92 różne produkty do pielęgnacji. Daje to 7,67 kosmetyków na miesiąc. Przyznam szczerze, że zaskoczyła mnie ta ilość i to bardzo. Spodziewałam się, że moja liczba będzie oscylować w okolicach 120, więc naprawdę jestem zdziwiona, że tych kosmetyków jest tak mało. Myślę, że jest to w dużej mierze spowodowane tym, iż w zeszłym roku miałam mocne postanowienie, omijać wszelkie promocje szerokim łukiem oraz nie kupować nic na zapas tylko zużywać to co mam.

Twarz | Face -  34 produkty

Project pan from entire year 2019
On this picture you can see all the facial products that I used in a year. 8 creams, 7 makeup removers, 4 toners, 3 cleansers, 3 masks, 3 serums, 3 lip balms, 1 face scrub, 1 eye cream and 1 SPF cream. 34 products in total.

W ubiegłym roku zdecydowanie najwięcej poszło u mnie kremów do twarzy, co jest zrozumiałe, ponieważ używam innego na noc oraz na dzień. Następne w kolejce są produkty do demakijażu twarzy. Nie dziwi mnie to w ogóle, ponieważ do zmycia makijażu oczu używam płynów dwufazowych, a do zmycia twarzy płynów micelarnych. Co za tym idzie mam zawsze na stanie dwa różne kosmetyki do demakijażu. Tak po prostu lubię i to się u mnie sprawdza. Reszta kosmetyków jest w normalnych ilościach. Zaskoczona jestem tylko tym, iż zużyłam jeden krem z filtrem do twarzy. Muszę wrócić do regularnej ochrony przeciwsłonecznej.

Ciało | Body - 39 produktów

On this picture you can see all the body care products that I used in a year. 9 body lotions, 8 intimate hygiene products, 5 body wash gels, 4 toothpastes, 3 hair removal products, 3 nailpolish removers, 3 perfumes, 1 body oil, 1 antiperspirant, 1 foot deodorant and 1 bath salt. In total 39 products.

W tej kategorii prym wiodą balsamy do ciała. W ubiegłym roku wykończyłam ich 9 sztuk oraz jeden olejek do ciała. Następne w kolejności są produkty do higieny intymnej. Jestem zaskoczona ilością nawilżanych chusteczek, jaką zużyłam. Aż 5 paczek!  A to nie były małe opakowania. Później mamy 5 żeli pod prysznic, co wydaje mi się być ilością przeciętną oraz 4 pasty do zębów. Patrząc na ten wynik mam wrażenie, że nie dbam wystarczająco o higienę jamy ustnej. Na pewno zwrócę na to uwagę w tym roku. Nie pamiętam również o regularnym kremowaniu rąk, ponieważ w 2019 nie zużyłam ani jednego kremu do rąk. Cały czas mam jedno i to samo opakowanie. W tym roku planuję to zmienić. Zestawienie to dowodzi również temu jak bardzo wydajna jest kulka z Vichy. Z tego co pamiętam to wykończyłam ją we wrześniu. Teraz używam antyperspirantu z Dove (codziennie) i mam go jeszcze 1/3 opakowania.

Włosy | Hair - 19 produktów

On this picture you can see all the hair care products that I used in a year. 7 bottles of shampoo, 6 hair conditioners, 1 hair oil, 1 hair mask, 1 hair treatment, 1 hair color toner, 1 hairspray, 1 hair makeup. 19 products in total.

W przypadku włosów jest zaskakująco mało produktów. Zapewne dlatego, że w zeszłym roku bardzo uprościłam moją pielęgnację. Na co dzień myję włosy szamponem i stosuję odżywkę. Raz w tygodniu olejuję włosy na mokro i nakładam na nie maskę. Przy takim sporadycznym używaniu produkty te starczają mi na bardzo długo. Czasem kupię sobie jakąś wcierkę, albo płukankę, ale w zeszłym roku jakoś nie miałam na to czasu. Nie używam też żadnych produktów do stylizacji. Nie lubię pianek, ani lakierów. Aktualnie próbuję wrócić do naturalnego koloru, więc nie farbuję też włosów.

Kosmetyki do makijażu około 15 produktów

Niestety w tym roku nie prowadziłam rejestru wszystkich kosmetyków do makijażu, które zużyłam. Przejrzałam jednak swojego bloga i myślę, że zużyłam około 15 różnych produktów. Najwięcej poszło mi tuszy do rzęs, bo aż 6. Następnie (prawie) 3 szminki do ust oraz 3 lakiery do paznokci. Ponadto wykończyłam podkład, korektor i puder. Zużywanie kolorówki idzie mi zdecydowanie wolniej niż pielęgnacji, dlatego w tym roku bardzo starałam się ograniczyć jej kupowanie. Dużo produktów do makijażu musiałam też wyrzucić, ponieważ były już mocno przeterminowane i nie nadawały się do użytku. Myślę, że w koszu wylądowało około 25 kosmetyków.


Ile pieniędzy wydałam na kosmetyki w 2019 roku?

Pomyślałam, że w tym poście pokażę Wam również jak prezentowały się moje wydatki kosmetyczne w ciągu całego minionego roku. Poniżej możecie zobaczyć ile dokładnie wydałam w każdym miesiącu. Są to wszystkie wydatki łącznie, pielęgnacja i kolorówka razem.

In the entire year of 2019 I spend 854,60 PLN combine on cosmetics and make up products. It's around 201 EUR or 225 USD. Is it a lot or is it not? I think it depends on the person. I feel like I spend a little bit too much. However I didn't really buy that much of a stuff or anything unnecessary. I don't have huge make up or beauty products supply and I use everything that I own. What is more, the average estimated cost of one beauty product is actually not that big (9,29 PLN).

Na kosmetyki do pielęgnacji i makijażu wydałam w 2019 roku łącznie 854,60 zł. Średnio wychodzi po 71,22 zł na miesiąc. Wydaje mi się to dosyć sporą kwotą, ale wchodzi w to również promocja w Rossmannie. Z drugiej strony jeśli policzę średnią kwotę jaką wydałam na jeden kosmetyk to jest to 9,29 zł, czyli już nie tak strasznie dużo. Jak możecie zobaczyć najwięcej wydałam w grudniu. Zrobiłam sobie wtedy prezent na Święta i zamówiłam 4 produkty z The Ordinary za łączną sumę 116,00 zł. Najmniej natomiast wydałam w październiku. Serio 0 zł, sprawdzałam trzy razy.

Denko 2020 - Ty też możesz wziąć udział

Denko z całego roku uważam za naprawdę świetny pomysł. Każda z nas używam kosmetyków codziennie. Bardzo wiele dziewczyn wrzuca regularnie swoje denka, gdzie pokazuje co zużyło w danym miesiącu. Ale ile z nas robi takie roczne podsumowanie, aby sprawdzić ile tak naprawdę zużywamy produktów w ciągu roku? Mnie to wyzwanie spodobało się do tego stopnia, że zamierzam kontynuować je także w roku 2020. W tym roku postanowiłam skupić się również na kolorówce. Jako, że nie mam miejsca, aby te wszystkie kosmetyki zbierać, będę dalej robić zużytym produktom zdjęcia oraz prowadzić listę w Excelu.
Na sam koniec tego posta pragnę Was zachęcić do wzięcia udziału w projekcie denko z całego roku. Jak widzicie na moim przykładzie nie jest to wcale takie trudne. Myślę, że warto mieć świadomość tego ile kosmetyków się zużywa oraz ile pieniędzy się na nie wydaje w perspektywie całego roku.

Co myślicie o takiej akcji? Weźmiecie udział? A może robiłyście takie podsumowanie na swoim blogu, jeśli tak to dajcie znać chętnie poczytam. Ile orientacyjnie zużyłyście kosmetyków w 2019 roku?

52 komentarze

  1. I think to count what is empty is a fantastic idea! And I see you are really conscious in this context. Thanks for sharing - now I'm thinking about to do this, too!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje podsumowanie (chyba) widziałaś, zużyłam nieco więcej produktów, bo 114 bodajże. Natomiast podsumowanie cenowe przede mną. Twoje jest moim zdaniem bardzo rozsądne! :) Super są takie podsumowania - można zobaczyć ile kosmetyków rzeczywiście zużywamy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się bardzo podobają takie podsumowania i chętnie je czytam. Fajnie jest zobaczyć jak to wygląda u innych osób. Widziałam Twoje podsumowanie i jestem zaskoczona, że udało Ci się zużyć 5 podkładów oraz 13 żeli pod prysznic.

      Usuń
  3. U mnie też najszybciej schodzą produkty do pielęgnacji ciała :) Uwielbiam takie kosmetyczne podsumowania!

    OdpowiedzUsuń
  4. Thanks for your sharing 😊 have a nice week 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Wybacz, ale zbieranie zużytych opakowań po kosmetykach jest nieco nierozsądne. Wybrałaś lepszą alternatywę robiąc zdjęcia :) Fajnie Ci to wyszło! Podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tyle na rok ? Matko, to ja chyba muszę się wyspowiadać, bo niewiele mniej miesięcznie wydaję :D La roche posay lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. These are great summaries I
    I did not use them that many :)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne podsumowanie:D jestem pod wrażeniem jak ładnie to ugrupowałaś i opisałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł z takim podsumowanie. W sumie to ciężko mi stwierdzić czy to mało czy dużo i ciekawa jestem ile ja łącznie kosmetyków zużywam rocznie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się nie ma porównania to trudno określić. Poza tym każdy ma inne potrzeby.

      Usuń
  10. nice post with great collections....

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow! przyznam, że to świetny sposób na podsumowanie całego roku - patrzysz z perspektywy czego idzie najwięcej a czego najmniej, a do tego jeszcze zliczasz sobie koszty. Zdecydowanie fajny pomysł!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, też mi się podoba takie roczne podsumowanie.

      Usuń
  12. fajne podsumowanie, ja nigdy nie mialam glowy do statystyk:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam tabeleczki i też byłam ciekawa ile zużywam.

      Usuń
  13. Jestem pod wrażeniem! Ja na pewno zużywa dużo mniej kosmetyków rocznie. Robienie zdjęć zamiast przetrzymywania tych wszystkich pustych opakowań to dobry pomysł :) chyba w tym roku też zacznę to robić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zrobić chociażby spis tych zużyć. Fajne doświadczenie :)

      Usuń
  14. Co prawda tak skrupulatnie nie notowałam, ale jestem przekonana, że zużyłam nieco mniej kosmetyków :)

    OdpowiedzUsuń
  15. WOW! Jaki porządny i dopracowany, co do szczególiku post. Jestem pod ogromnym wrażeniem. Zdjęcia opakowań są urocze. A do Urodzianki też na pewno zajrzę.
    Pozdrawiam i życzę szczęśliwego nowego roku!^^

    OdpowiedzUsuń
  16. Podoba mi się pomysł :) Co prawda nie będę robiła takiego podsumowania na blogu , bo kosmetycznego nie prowadzę (nie nadaję się ;p, za mało używam i oceniać nie potrafię) ale chętnie dam samej siebie podliczyłabym ile wydaję na kosmetyki, z czystej ciekawości. Jeśli nie zapomnę i liczenie nie przepadnie gdzieś jak postanowienia noworoczne to dam znać ile wyszło ;p.
    Swoją drogą podziwiam przygotowanie tak szczegółowego podsumowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy mieć arkusz w Excelu i regularnie uzupełniać. Myślę, że nie trzeba koniecznie prowadzić bloga kosmetycznego, żeby takie podsumowanie wrzucić.

      Usuń
  17. Świetny ten pomysł z całorocznym denkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Całoroczne denko to super pomysł :D Można podsumować łącznie wszystkie denka i zobaczyć ile łącznie się zużyło wszystkich produktów w ciągu roku :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Super pomysł na całoroczne denko, muszę spróbować podliczyć w tym roku. W sumie jeszcze nie zdążyłam nic kupić ani wyrzucić więc nie jest za późno ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podlicz koniecznie, to naprawdę świetna sprawa i wcale nie taka trudna.

      Usuń
  20. podsumowania uwielbiam, ja napewno najwiecej zuzywm produktów do twarzy:) maseczki górą:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Robiłam takie podsumowanie rok temu. Teraz mogłabym tylko podsumować finanse ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wow, super to Twoje podsumowanie, takie oryginalne :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Super jest prowadzenie takiego rejestru:d To zadziwiające jak bardzo może się różnić zużywanie kosmetyków u każdego, przyznam że moje denko jest totalnie odmienne w prawie każdej kategorii hehe:**

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego tak bardzo lubię czytać posty o podsumowaniach, bo u każdego to wygląda zupełnie inaczej.

      Usuń
  24. Ja w tamtym roku uzyłam około 300 kosmetyków:) W tym roku będzie mniej bo ograniczam się z ilością kosmetyków w tym roku. A pomysł sam w sobie masz fajny i trzymam kciuki za ten rok.

    OdpowiedzUsuń
  25. Dziękuje ci serdecznie, że zechciałaś wziąć udział w tak zacnym wyzwaniu! Za chęci, siły i systematyczność. Z ogromną przyjemnością przeczytałam Twój post. Przyznam szczerze, że jestem pod dużym wrażeniem. Pozdrawiam cię serdecznie. Urodzianka.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Czytam wszystkie, więc na pewno do Ciebie zajrzę w wolnej chwili. Jeśli mnie zaobserwujesz, to daj mi znać w komentarzu. Wszelaki spam i linki usuwam. | Thank you for every comment. I read them all, so I will definitely visit you in my free time. If you follow me, let me know in the comment. I remove all the spam and links.