Jak utrzymać ładny kolor blondu? Joanna Ultra Color System, szampon i odżywka eliminujące żółtawy odcień włosów

Utrzymanie ładnego koloru włosów farbowanych na jasny blond potrafi być nie lada wyzwaniem. Wie o tym każda kobieta, która kiedyś włosy rozjaśniała. Na rynku kosmetycznym dostępnych jest mnóstwo produktów dedykowanym blondynką, szampony, odżywki, płukanki, spraye. Ich głównym zadaniem jest eliminowanie nieestetycznego żółtego odcienia włosów. Dzisiaj opowiem Wam o dwóch produktach marki Joanna, szamponie i odżywce, które w ostatnim czasie intensywnie używam. 

Joanna Ultra Color System szampon i odżywka do blondu

Zanim przejdziemy do właściwej części tego posta, napiszę najpierw parę słów o tym jak aktualnie prezentuje się mój kolor włosów. Jakiś czas temu postanowiłam wrócić do mojego naturalnego odcienia. Zafarbowałam więc włosy na średni odcień chłodnego blondu, zbliżony do moich odrostów. Oczywiście długo tak nie wytrzymałam i w międzyczasie zrobiłam też ombre, czyli rozjaśniłam końce oraz dorzuciłam kilka jaśniejszych pasemek. Następnie zostawiłam moje włosy w spokoju i pozwoliłam im rosnąć. Aktualnie na głowie mam około 5 - 6 cm odrostu, czyli mojego naturalnego koloru, później sprany do rudości średni blond i rozjaśnione końcówki, które żółkną. Jednym słowem mam bardzo niejednolity kolor i zadowolona z niego nie jestem. Nie chcę znowu farbować włosów, dlatego kupiłam najpierw szampon, a później odżywkę do blondu i oto moje przemyślenia na temat tych dwóch produktów.

Joanna, Ultra Color System, Szampon do włosów blond, rozjaśnianych i siwych


Joanna, Ultra Color System, Szampon do włosów blond, rozjaśnianych i siwych opinie

Takie szampony to jeden z najłatwiejszych i najpopularniejszych sposobów na dbanie o ładny kolor włosów blond. Kosmetyk ma za zadanie eliminować ich żółty odcień. Szampon Joanny zamknięty jest w wygodnym opakowaniu, które można postawić do góry nogami. Kosmetyk ma piękny intensywnie fioletowy kolor, przyjemny zapach i rzadką konsystencję. Dobrze się pieni i łatwo jest go rozprowadzić po całych włosach, przez co jest bardzo prosty w użyciu. Ponadto szampon jest wydajny i nie brudzi rąk.

Joanna, Ultra Color System, Szampon do włosów blond, rozjaśnianych i siwych recenzja

Działanie. Szampon Joanny rzeczywiście niweluje żółtawy odcień blondu już po jednym myciu. Nadaje włosom ładny chłodny odcień. Im jaśniejsze włosy tym uzyskany efekt jest lepszy. Niestety szampon ten nie radzi sobie w przypadku włosów farbowanych na średni odcień blondu, który sprał się do rudości. W moim przypadku tam gdzie włosy mam rude, tam też takie pozostały natomiast końce nabrały ładnego chłodnego odcienia.
Minusy. Szampon z racji na swój kolor brudzi wszystko dookoła na niebiesko. Poza tym trzeba z tą pianą kilka minut na głowie posiedzieć. Kolejnym oraz największym minusem szamponu jest fakt iż bardzo wysusza on włosy i skórę głowy. Także należy po nim użyć dobrej odżywki. W moim odczuciu nie nadaje się on do codziennego użytku. Ja stosuję go maksymalnie dwa razy w tygodniu. 
Podsumowując szampon sprawdza się na jasnych odcieniach blondu. Faktycznie niweluje ich żółty odcień. Nie radzi sobie ze zgaszeniem rudości, ale producent też nic takiego nie obiecuje. Warto go kupić, ale nie trzeba koniecznie sięgać po tą firmę.

Cena: 8,19 zł regularna; 6,19 zł w promocji
Pojemność: 200 ml
Ważne: 12M / 10.2022
Dostępność: Rossmann, drogerie sieciowe.

Joanna, Ultra Color System, koloryzująca odżywka do włosów - chłodne odcienie blond


Joanna, Ultra Color System, koloryzująca odżywka do włosów - chłodne odcienie blond opinie

Odżywka Joanny zamknięta jest w praktycznej tubce z wygodnym zamykaniem. Kosmetyk ma bardzo ładny niebieski kolor, jaśniejszy niż szampon i bardzo gęstą konsystencję. Zapach przyjemny, aczkolwiek słabo wyczuwalny. Odżywka jest trochę kłopotliwa w użyciu. Aby uzyskać satysfakcjonujący nas efekt musimy nałożyć ją na włosy równomiernie, co przez jej gęstość oraz tak jakby brak poślizgu wcale nie jest prostym zadaniem. Jeśli lubicie myć włosy głową w dół i myślicie, że rozprowadzicie produkt szybko, tak jak klasyczną odżywkę, to niestety tak się nie da. Należy postępować zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Odżywkę można używać bez rękawiczek. Barwi ona co prawda trochę dłonie i paznokcie, ale ja nigdy nie miałam problemu z ich domyciem. 


Działanie. W przypadku włosów farbowanych na jasny kolor blondu, który ma tendencję do żółknięcia odżywka Joanny radzi sobie świetnie. Po jednym użyciu włosy odzyskują ładny chłodny odcień. Z tego działania byłam naprawdę zadowolona. W przypadku średniego koloru blondu, który zaczął wpadać w rude tony również widać różnicę. Odżywka nie jest co prawda w stanie całkowicie stonować tego odcienia. Sprawia jednak, że te rudości robią się bardziej przygaszone, mniej odcinają się od odrostów i całość włosów wygląda po prostu lepiej. Jeśli chodzi o działanie odżywcze to kosmetyk pozostawia włosy w dobrej kondycji. Na pewno ich nie wysusza, nie obciąża, ani nie plącze za co duży plus. Ułatwia rozczesywanie, nadaje lekkiego blasku i sprawia, że włosy są miękkie oraz sypkie.
Minusy. Tak jak pisałam wyżej odżywka nie jest najłatwiejsza w użyciu i trzeba się naprawdę postarać, aby nałożyć ją na włosy równomiernie. Inaczej tak jak w przypadku farbowania, część włosów będziemy mieć ładnie stonowanych, a resztę nadal pożółkłą. Odżywka Joanny nie jest też wydajna. Myślę, że w przypadku długich lub gęstych włosów zużyje się błyskawicznie. Nie byłabym zaskoczona, gdyby ktoś mi powiedział, że starczyła na raz. Ponadto w moim przypadku efekt kolorystyczny utrzymuje się bardzo krótko, czyli do jednego może dwóch myć. Do opakowania nie są dołączone rękawiczki.
Komu ją polecam? Przede wszystkim osobom o krótkich, niezbyt gęstych włosach, farbowanych na jednolity kolor jasnego blondu, który żółknie. Myślę, że może być fajnym rozwiązaniem przed jakimś większym wyjściem, kiedy wyjątkowo zależy nam na dobrym wyglądzie. Osobiście z odżywki marki Joanna byłam całkiem zadowolona i przypuszczam, że jeszcze po nią sięgnę. Jeśli myślicie nad jej zakupem, weźcie proszę pod uwagę wszystkie wymienione wyżej wady.

Cena: 12,99 zł regularna; 10,49 zł w promocji
Pojemność: 100 g
Ważne: 12M / 02.2022
Dostępność: Rossmann, drogerie sieciowe

Podsumowując, oba kosmetyki działają i zgodnie z tym co obiecuje producent eliminują żółtawy odcień blondu. W przypadku średniego odcienia blondu, który u mnie ma tendencję do spierania się do rudych tonów szampon nie daje żadnych efektów. Natomiast odżywka trochę te rudości gasi. Nie jest to co prawda spektakularny efekt, ale włosy wyglądają lepiej. Myślę, że zarówno szampon jak i odżywkę warto kupić i przetestować na sobie, tylko trzeba wziąć pod uwagę ewentualne wady obu tych produktów.

Jakie kosmetyki do włosów koloru blond polecacie i czy macie jakiś sposób na stonowanie tych rudości?

32 komentarze

  1. color quite attractive....great.

    # Stay safe

    OdpowiedzUsuń
  2. Tego szamponu używałam dłuższy czas, faktycznie bardzo wysusza, skóra głowy po nim swędzi. Do walki z żółtościami lepsze są srebrne szampony/odżywki/ płukanki. Ostatnio wróciłam do takich w sprayu. Chyba polecam, też z Joanny 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś miałam jeden taki fioletowy szampon Joanny i kompletnie nie dawał rady i teoche sie do nich zrazilam ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy od odcienia blondu i od tego czy się po prostu sprały czy były źle rozjaśnione.

      Usuń
  4. Ja też mam blond włosy. Tego typu kosmetyków jednak nie używam. Staram się wybierać taki odcień farby, aby nie miał za bardzo żółtych tonów. Ale wiem, że różnie bywa:).

    OdpowiedzUsuń
  5. Nice products, I've never heard this, thanks for sharing

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam już sporo o tych płukankach :) ale mam brązowe włosy, więc mi się nie przydadzą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba, że byś chciała nadać im czerwonawy odcień, to wtedy różowe :)

      Usuń
  7. Jestem brunetką i nigdy nie farbowałam włosów, więc nie znam takich produktów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie poznałabym sposób jak utrzymać miedziany kolor na włosach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joanna ma też odżywkę do takiego koloru włosów. Może warto wypróbować. Wydaje mi się, że można też pokombinować naturalnymi sposobami. Płukanka z obierek z cebuli daje miedziany kolor.

      Usuń
  9. I have not used this brand before, but they sound great for toning blonde hair and for cancelling brassy tones xo

    Gemma | Makeup Muddle

    OdpowiedzUsuń
  10. nie używam produktów tej marki do włosów mam swoje sprawdzone:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałam kiedyś ten szampon i spisywał się u mnie bardzo dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wypróbuj serię Delia Cameleo do włosów blond z fioletowym pigmentem :) Jest dużo fajniejsza od Joanny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kojarzę je, chociaż sama nie miałam ♥

    OdpowiedzUsuń
  14. Anwen ma wypuścić na rynek właśnie takie odzywki. Teraz ich produkty robią furrorę. Produkty znam, ale nigdy ich nie używałam, bo zazwyczaj słońce mi rozjaśnia włosy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam w planach wypróbować kosmetyki Anwen, dzięki za info.

      Usuń
  15. Mój ukochany szampon. Używam go od lat <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Czytam wszystkie, więc na pewno do Ciebie zajrzę w wolnej chwili. Jeśli mnie zaobserwujesz, to daj mi znać w komentarzu. Wszelaki spam i linki usuwam. | Thank you for every comment. I read them all, so I will definitely visit you in my free time. If you follow me, let me know in the comment. I remove all the spam and links.