Podsumowanie eksperymentu Capsule Makeup | Capsule Makeup experiment summary

Dzisiaj zapraszam was na podsumowanie mojego eksperymentu z Capsule Makeup. Jeśli nie wiecie o co chodzi z Capsule Makeup, zapraszam was do pierwszego posta na ten temat. Przez ostatni miesiąc malowałam się codziennie, wybranymi do projektu kosmetykami. Sprawdzimy teraz jakie jest ich zużycie i czy w ogóle jest ono możliwe do zaobserwowania. Poniżej jest lista produktów, których używałam. Na niebiesko pierwotna waga produktu, na czerwono zużycie po miesiącu.

EN: Today I will summarize my experiment with Capsule Makeup. If you don't know what Capsule Makeup is all about, read the first post on this topic. For the last month, I used only the cosmetics selected for the project. I did my make up every single day. Now we will check how much of each item has been used and whether it is possible to observe it at all. Below is a list of the products I have used. In blue, the original weight of the product, in red, after a month.
 
    1. Podkład - L'oreal True Match 1N - 92 g | 3,2 cm 88g | 2,6cm
    2. Korektor - L'oreal True Match 2 - 12 g 11g
    3. Puder - Rimmel Stay Matte 001 - 30 g 28g
    4. Róż - Miyo cheeky blush 01 - 18 g 17/18g
    5. Rozświetlacz - Lovely silver highlighter - 16 g 16g
    6. Bronzer - Kobo matt bronzing & contouring powder 311 - 56 g 56g
    7. Baza pod makijaż - MAC oil control lotion - 36 g 33g
    8. Baza pod cienie - Wibo eyeshadow base - 13 g 12g
    9. Cienie do powiek - Maybelline The Nudes - 83 g 82g
    10. Kredka - Essence Long lasting eye pencil 020 - 4 g | 3,1 cm 4g | 2,8cm
    11. Eyeliner - Eveline Celebrities brązowy - 9 g 9g
    12. Tusz do rzęs - Eveline Volumix Fiberlast - 22 g 21g
    13. Żel do brwi - Essence make me brow 02 - 9 g 9g
    14. Pomadka - Rimmel Moisture Renew 180 - 20 g | 2/2,6 cm 19g 1,7/2,4cm
    15. Błyszczyk - Wibo Lip Sensation 6 - 23 g 22/23g

Patrząc na te wyniki łatwo jest zauważyć, że w przypadku niektórych produktów zużycie nie było możliwe do zaobserwowania. Nie dziwi mnie to wcale, biorąc pod uwagę fakt jak niewielką ich ilość nakładałam na twarz. Może gdybym miała lepszą wagę wyniki były by ciekawsze. Niestety dysponuję jedynie zwykłą wagą kuchenną, która mierzy z dokładnością do 1 g. Nie mniej jednak ameryki tutaj nie odkryłam. Tak jak się spodziewałam w przeciągu miesiąca zużywam bardzo niewielką ilość produktów do makijażu. Najszybciej zużywa mi się podkład i puder, najwolniej rozświetlacz i żel do brwi.

EN: Looking at these results, it is easy to point out that some products don't show any wear. It does not surprise me at all, taking into account the fact that I applied only a small amount of make up to my face. Maybe if I had a better scale, the results would be more interesting. Unfortunately, I only have an ordinary kitchen scale, which measures with an accuracy of 1 g. As expected, I use a very small amount of makeup within a month. I use the foundation and powder the fastest, the highlighter and eyebrow gel the slowest.

Projekt Capsule Make-up

Projekt Capsule Make-up

Projekt Capsule Make-up

Projekt Capsule Make-up

Projekt Capsule Make-up

Projekt Capsule Makeup wnioski końcowe

Polecam każdemu zrobić taki eksperyment i zaobserwować jaką ilość kosmetyku zużywacie w przeciągu miesiąca. Warto zastanowić się również ile produktów jest nam rzeczywiście potrzebnych w codziennym makijażu i czy musimy/potrzebujemy zawsze robić pełen makijaż twarzy, czy możemy jakiś etap pominąć. Po tym miesiącu doszłam do wniosku, że jestem leniwa i nie chce mi się codziennie bawić w nakładanie tych wszystkich produktów, zwłaszcza jeżeli mam wolne. Na pewno szybciej wykonuję mój codzienny makijaż, ponieważ nie zastanawiam się gdzie co jest i co mam nałożyć na twarz. Widzę też jak dany kosmetyk zachowuje się na mojej twarzy i jaki ma wpływ na moją cerę przy dłuższym używaniu. 
Dzięki temu projektowi uświadomiłam sobie, że nie potrzebuję armii kosmetyków. Nie ma absolutnie nic złego w posiadaniu mniejszej ich ilości. Nie ma również nic złego w chodzeniu bez makijażu. Patrząc na to jak małe jest zużycie poszczególnych produktów, uświadomiłam sobie w końcu, że ja naprawdę nie jestem w stanie zużyć większości posiadanych przeze mnie kosmetyków i niestety prędzej czy później będę je musiała wyrzucić. Cieszę się niezmiernie, że wreszcie to do mnie dotarło. Zdałam sobie też sprawę, że etap szalonych eksperymentów z makijażem mam już za sobą. Nie mam już takiej silnej potrzeby bycia na bieżąco, kupowania i testowania nowości. Dużo bardziej zależy mi na ukryciu cieni pod oczami, czy innych moich niedoskonałości, niż na dążeniu do posiadania całej kolekcji cieni z Inglota.
Pomysł z Capsule Makeup bardzo przypadł mi do gustu i zamierzam go kontynuować. Jutro zaprezentuję wam kosmetyki, które wybrałam na następny miesiąc. Nie będę ich jednak mierzyć ani ważyć. To był jednorazowy eksperyment.

EN: I recommend everyone to do such an experiment and check the amount of the cosmetic you use within a month. It is also worth considering how many products we really need in our everyday makeup and whether we must / do we always need to do full face of makeup, or can we skip any stage. Thanks to this project I do my everyday make up faster, becasue I don't have to pick and choose individual items, I know it's the same as the day before. What is more, I realized that I don't need to own every make up available at drugstore. There is absolutely nothing wrong with having less. Looking at how little of individual products I use, I finally realized that I can't use up most of my cosmetics and unfortunately I will have to throw them away sooner or later. This for sure will help me buy less. I wonder if you pay attention to it, how long does it take you to use up any given cosmetic?

 

Co sądzicie o takim eksperymencie? Zaskoczyło Was to ile kolorówki zużyłam w ciągu miesiąca? Zwracacie w ogóle na to uwagę ile czasu zajmuje Wam wykończenie danego kosmetyku?

 

Brak komentarzy

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Czytam wszystkie, więc na pewno do Ciebie zajrzę w wolnej chwili. Jeśli mnie zaobserwujesz, to daj mi znać w komentarzu. Wszelaki spam i linki usuwam. | Thank you for every comment. I read them all, so I will definitely visit you in my free time. If you follow me, let me know in the comment. I remove all the spam and links.