Podsumowanie roku 2017

Na początku roku 2017 założyłam tego bloga. Najpierw myślałam, że będzie on typowo kosmetyczny. Później postanowiłam wziąć byka za rogi, zmierzyć się z moim bałaganem i przy okazji opisać to wszystko tutaj. Robiąc to chciałam przede wszystkim zmotywować samą siebie do działania. Przy okazji miałam nadzieję, że komuś się to przyda, może kogoś zmotywuje, może zainspiruje, może ktoś poczuje się lepiej. Cel udało mi się osiągnąć. Pozbyłam się w sumie chyba z 25 kg makulatury, 10 worków ubrań i całej masy innych rzeczy. Wszystko to dzięki zastosowaniu metody KonMari. O całej mojej przygodzie ze sprzątaniem możecie po kolei przeczytać w poniższych postach.

Metoda Kon Mari, cały proces krok po kroku


Kto szuka ten znajduje - o Marie Kondo słów kilka
O co chodzi z tą całą "iskierką radości" i kiedy zaczynam sprzątanie?
Metoda KonMari etap I - UBRANIA
Metoda KonMari etap II - KSIĄŻKI
Metoda KonMari etap III - PAPIERY
Metoda KonMari etap IV - KOMONO
Niemożliwe lecz prawdziwe. Porządki w kosmetykach
Metoda KonMari etap V - RZECZY SENTYMENTALNE
Podsumowanie porządków z KonMari
Miesiąc po wielkim sprzątaniu. Co się zmieniło, czy mam bałagan?

Porządki za pomocą metody KonMari

Polecam też przejrzeć posty niejako wprowadzające do tematu. Poruszyłam w nich pobieżnie temat minimalizmu, wpływu bałaganu na naszą psychikę, czy nałogowego zbieractwa:


Kosmetyki i makijaż były kiedyś moją ogromną pasją. Nadal są, tylko, że teraz dużo mniejszą. Lubię testować nowe produkty i kupować za każdym razem coś innego, mimo że mam swoich ulubieńców. Na blogu starałam się w miarę regularnie zamieszczać krótkie recenzje kosmetyków, które zużyłam. Przejrzeć je wszystkie możecie tutaj.

Wszystkie recenzje kosmetyków z roku 2017

W celu poprawienia mojej relacji z pozostałymi mi po porządkach kosmetykami do makijażu wymyśliłam sobie projekt Capsule Makeup w oparciu o założenia Capsule Wardrobe. W dużym skrócie: wybierałam sobie zestaw kosmetyków, po jednym z każdej kategorii, który używał przez miesiąc lub dłużej. Więcej na ten temat możecie przeczytać w postach:


Projekt Capsule Make-up

Udało mi się zapanować nad moim zakupoholizmem. Do mojej szafy wprowadziło się kilka nowych sztuk odzieży jednak były to zakupy przemyślane i zaplanowane. Ani razu nie poszłam na spontaniczną rundkę po galerii handlowej lub second handach w celu nabycia nowych ciuszków na poprawę humoru. W tym roku kupiłam bardzo mało kosmetyków. Skusiłam się co prawda na promocję w Rossmannie, ale było to w dużym stopniu przemyślane.

Blogowanie to fajna sprawa, mimo że nie mam zbyt wielu czytelników to sprawia mi ono przyjemność i zamierzam je kontynuować. Jest to dla mnie forma kreatywnej odskoczni oraz sposób na odstresowanie się. Mam nadzieję, że uda mi się być bardziej systematyczną i spójną w tym co robię oraz, że poprawię swój styl pisania. Dziękuję wszystkim osobom, które do mnie zajrzały i życzę wszystkim udanego Sylwestra oraz szczęśliwego Nowego Roku.

Brak komentarzy

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz. Czytam wszystkie, więc na pewno do Ciebie zajrzę w wolnej chwili. Jeśli mnie zaobserwujesz, to daj mi znać w komentarzu. Wszelaki spam i linki usuwam. | Thank you for every comment. I read them all, so I will definitely visit you in my free time. If you follow me, let me know in the comment. I remove all the spam and links.